До 200-річчя з Дня народження Т.Г.Шевченка
Шевченківський КВК
Мета. Розкрити подвиг Шевченка в ім’я народу, розвивати дитячу творчість,
критичне мислення, виховувати любов до героїв України, до книги,
літератури
Хід заходу
Звучить пісня в запису «Реве та стогне Дніпр широкий»
І вед. Щовесни, коли тануть сніги
І на рясті просяє веселка,
Повні сил і живої снаги,
Ми вшановуєм пам’ять Шевченка.
ІІ вед. Кобзарева струна не вмира!
В його пісні – розборкані крила:
Його пісня од схилів Дніпра
У безсмертя шляхи проложила.
І вед. Сьогодні свято - КВК!
Шевченківські дні у школі.
Сьогодні учні із 5-го – А
Співчувають Тарасовій долі!
ІІ вед. Хоч довелося нелегко йому,
Поет ішов до загину.
Лихо ненавидів всяку тюрму,
Щиро любив Україну!
І вед. Прийми уклін, шановний наш Тарасе!
Прийшли до тебе правнуки твої –
Життя нового гордість і окраса,
Щасливі діти вільної сім’ї!
ІІ вед. Відзначаємо твоє ми двохсотріччя,
Своїм навчанням славимо ми час.
Тобі в майбутні з нами йти сторіччя
І жити вічно, прадіду Тарас!
І вед. Розпочинаємо Шевченківський КВК.
(Звучать позивні КВК)
І-ий конкурс – «Представлення
команди». Максимальна оцінка – 5 балів.
ІІ вед. Виступи команд оцінюватиме журі у такому складі:
1. Прудкий А.І., директор центру по роботі з сім¢ями та молоддю;
2. Михайлюк К.С., працівник центру при селищній раді;
3. Гросул Тетяна, прем¢єр-міністр ШПР
І вед. Слово надається команді “Кобзарики”
(Виступ команди)
ІІ вед. Запрошуємо команду “Козачата”
(Виступ команди)
І вед. А зараз виступ команди “Українці”
(Виступ команди)
І вед. Тарас Шевченко – великий син українського народу. Його слава ніколи
не вмре, його твори житимуть вічно.
ІІ вед.Другий конкурс нашого КВК – «Вірш Кобзаря». Оцінка – 10 балів.
І вед. Слово команді “Кобзарики”
(Виступ команди)
ІІ вед. Запрошуємо команду “Козачата”
(Виступ команди)
І вед. Чекаємо на виступ команду “Українці”
(Виступ команди)
ІІ вед. Слово журі (виступ журі)
І вед. У сім’ї великій, новій,
Кайдани старі порвавши,
На землі твоїй дніпровій
Вільні стали ми назавше!
ІІ вед. Який потрібно мати
В душі безсмертний цвіт,
Щоб хвилювати людство
І через сотні літ!
І вед. Наступний, 3-ій, конкурс програми – «Шевченкознавство»!
( Учитель проводить вікторину. Кожна правильна відповідь – 1 бал. Всього по 5 запитань кожній команді)
ІІ вед. Твій голос, Тарасе, летить над віками,
І вічний думок твоїх лет.
Ти – вічно з народом, ти – з нами,
Великий народний поет!
І вед. Село на нашій Україні –
Неначе писанка село,
Зеленим гаєм поросло.
Цвітуть сади, біліють хати,
А на горі стоять палати, неначе диво…
ІІ вед. Про таку Україну він мріяв,
Де б веселими люди жили,
Де співали б вони, танцювали,
І щасливими діти росли!
І вед. Наступний, 4-ий, конкурс нашого КВК – «Художній». Кожна команда
повинна представити художній номер: танець, пісню чи інше. Оцінка –
10 балів.
Запрошуємо команду “Кобзарики”
(Виступ команди)
ІІ вед. Запрошуємо до виступу команду “Козачата”
(Виступ команди)
І вед. Слово надається команді “Українці”
(Виступ команди)
ІІ вед. Слово журі (виступ журі)
І вед. Тарас Григорович Шевченко був не лише поетом і письменником, а й
художником. Він закінчив Петербурзьку художню академію з двома
срібними медалями і званням “вільного” художника.
ІІ вед. Тарас малює портрети, картини. Ось погляньте, які чудові картини
залишив нам у спадок Т.Шевченко. (На дошці – картини )
І вед. Як ви зрозуміли, наступний, 5-ий, конкурс “Малюнок” команди
підготували заздалегідь. По три малюнки від команд даються на
розгляд журі після того, як команда прокоментує роботи. Оцінка – 10
балів.
ІІ вед. Коментар від команди “Кобзарики” (Слово команді)
І вед. Коментар від команди “ Козачата” (Слово команді)
ІІ вед. Коментар від команди “Українці” (Слово команді)
І вед. То не хвилі котить вітер,
Не розбурхались моря -
То шумить по всьому світу
Славне ім¢я Кобзаря!
ІІ вед. І останній, 6-ий, конкурс програми – “Театр Шевченка”. Потрібно
драматизувати твір Шевченка або про Шевченка. Оцінка – 10 балів.
І вед. Слово команді “Кобзарики”. (Виступ команди).
ІІ вед. Слово команді “Козачата”. (Виступ команди).
І вед. Слово команді “Українці”. (Виступ команди).
ІІ вед. Слід знати, що Шевченко не лише сумував і скорботно зітхав над
долею рідного краю, він був людиною веселої вдачі, любив
жартувати. Таким і залишився в пам¢яті своїх сучасників.
І вед. Поки журі підраховує бали, послухайте гумореску Дмитра Білоуса про
Т.Шевченка.
Зустріч з паном
Йде якось Тарас Москвою
Погожої днини.
І стрічає на вулиці
Пана з України.
Мав Тарас його уникнуть, -
Стрілися одначе.
- А, здоров, - панок до нього, -
Як живеш, земляче?
А Тарас йому говорить
(Вже й очима стрілись):
- Отож мені жива риба
З яблуками й снилась!
- А хіба що? – пан питає
Земляка-поета.
- Та нічого, але в мене
Є така пркмета:
Коли в сні вночі побачу
Окуня чи щуку,
То вже стріну неодмінно
Вдень якусь тварюку.
ІІ вед. Слово журі (виступ журі). Вручення грамот.
І вед. Допоки сонце світить в небі,
Земля вершить безкрайній путь.
ІІ вед. Шляхи й стежки людські до тебе,
Тарасе наш, не заростуть!
Додаткові матеріали
1. Запитання для команд
1. Коли і де народився Т.Шевченко? (9 березня 1814 року в Моринцях)
2. Як звали подругу дитячих років Шевченка? (Оксана)
3. Скільки років провів Шевченко у засланні? (10 років)
4. Крім поета, письменника, якою професією володів Шевченко? (Художник)
5. Назвіть автора твору про Шевченка “В бур¢янах”. (Степан Васильченко)
6. Назвіть ім¢я дівчини, яким названо один з творів Шевченка? (Катерина)
7. Назвіть хоч один твір Шевченка, що став піснею. (“Реве та стогне Дніпр широкий”, “Думи мої...”, “ Зоре моя вечірняя...”)
8. Продовжіть речення: “Тарас Григорович Шевченко все життя...”
(...боровся за кращу долю народу. Або на розсуд учнів)
9. Зобразити за допомогою міміки та жестів такі рядки:
Схаменіться, будьте люди,
Бо лихо вам буде.
Розкуються незабаром
Заковані люди.
Настане суд, заговорять
І Дніпро, і гори!
10. Уявіть, що ви вишиваєте рушник долі Шевченка чорними та червоними кольорами. Розкрийте символічне значення кольорів.
(Чорний: смерть батьків, побиття панами, заслання, поневіряння;
червоний: спілкування з Оксаною, часи творчості, визволення з кріпацтва)
11. Розкажіть напам¢ять уривок з будь-якого вірша Шевченка.
12. Яку річницю з дня народження Шевченка ми відзначаємо в цьому році?
(200 років)
13. Для спостережливих. Які малюнки Шевченка розміщено в підручнику з
літератури для 5-го класу? (“Автопортрет Шевченка”, “Хата батьків Т.Шевченка в
Кирилівці”, “Селянська родина”)
14. Коли Шевченко вперше відчув ідею творчост? (Коли застав лисянського дяка-маляра за малюванням)
15. Як називали повстанців Коліївщини? (Гайдамаками)
2. Представлення команд
“Кобзарики”
Капітан команди (Ковальова Софія): Наша команда...
Всі: “Кобзарі”
Капітан команди: Наш девіз:
Всі: Ми вчимося, ми читаєм. І чужого навчаємось, свого не цураємось!
Монтаж
1 уч. Ми – команда “Кобзарі”
2 уч. Готувались до зорі.
3 уч. Ми вірші напам¢ять вчили,
4 уч. Грати в КВК хотіли.
5 уч. А тепер ми перед вами
6 уч. Виступаєм кобзарями.
7 уч. І танцюєм, і співаєм!
“Козачата”
Капітан команди (Соломаха Андрій): Наша команда...
Всі: “ Козачата”
Капітан команди: Наш девіз...
Всі: А ми славу козацькую повік не забудем!
Монтаж
1 уч. Ми команда дуже славна,
Кобзаря свого ми славим.
2 уч. Ми вірші його читаєм,
Ми Тараса прославляєм
3 уч. Про Шевченків заповіт
Знає, певно, цілий світ!
4 уч. Кобзареві настанови будем пам¢ятати.
5 уч. І Дніпро, і Україну будем шанувати!
6 уч. А сьогодні перед вами будем виступати
7 уч. Вірші нашого поета напам¢ять читати!
“Українці”
Капітан команди (Літвінова Валерія): Наша команда...
Всі: “ Українці”
Капітан команди: Наш девіз...
Всі: Українському роду нема переводу!
Монтаж
1 уч. Команда наша “Українці” у КВК всіх переможе.
2 уч. Бо кожен з нас Шевченка любить, тож гарно виступити зможе!
3 уч. Ми не забудемо ніколи віршів Великого поета.
4 уч. Бо кожне, сказане ним слово,...
5 уч. Правдиве, вічне і славетне!
6 уч. Ми в школі Кобзаря вивчаєм, тому його життя ми знаєм.
7 уч. А успіхів у КВК усім командам ми бажаєм!
Учитель української мови та літератури Смолінського НВО “Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія – позашкільний навчальний заклад” Маловисківського району Кіровоградської області Петрова Ніна Миколаївна
2013-2014 н.р.
Шевченківський КВК
Мета. Розкрити подвиг Шевченка в ім’я народу, розвивати дитячу творчість,
критичне мислення, виховувати любов до героїв України, до книги,
літератури
Хід заходу
Звучить пісня в запису «Реве та стогне Дніпр широкий»
І вед. Щовесни, коли тануть сніги
І на рясті просяє веселка,
Повні сил і живої снаги,
Ми вшановуєм пам’ять Шевченка.
ІІ вед. Кобзарева струна не вмира!
В його пісні – розборкані крила:
Його пісня од схилів Дніпра
У безсмертя шляхи проложила.
І вед. Сьогодні свято - КВК!
Шевченківські дні у школі.
Сьогодні учні із 5-го – А
Співчувають Тарасовій долі!
ІІ вед. Хоч довелося нелегко йому,
Поет ішов до загину.
Лихо ненавидів всяку тюрму,
Щиро любив Україну!
І вед. Прийми уклін, шановний наш Тарасе!
Прийшли до тебе правнуки твої –
Життя нового гордість і окраса,
Щасливі діти вільної сім’ї!
ІІ вед. Відзначаємо твоє ми двохсотріччя,
Своїм навчанням славимо ми час.
Тобі в майбутні з нами йти сторіччя
І жити вічно, прадіду Тарас!
І вед. Розпочинаємо Шевченківський КВК.
(Звучать позивні КВК)
І-ий конкурс – «Представлення
команди». Максимальна оцінка – 5 балів.
ІІ вед. Виступи команд оцінюватиме журі у такому складі:
1. Прудкий А.І., директор центру по роботі з сім¢ями та молоддю;
2. Михайлюк К.С., працівник центру при селищній раді;
3. Гросул Тетяна, прем¢єр-міністр ШПР
І вед. Слово надається команді “Кобзарики”
(Виступ команди)
ІІ вед. Запрошуємо команду “Козачата”
(Виступ команди)
І вед. А зараз виступ команди “Українці”
(Виступ команди)
І вед. Тарас Шевченко – великий син українського народу. Його слава ніколи
не вмре, його твори житимуть вічно.
ІІ вед.Другий конкурс нашого КВК – «Вірш Кобзаря». Оцінка – 10 балів.
І вед. Слово команді “Кобзарики”
(Виступ команди)
ІІ вед. Запрошуємо команду “Козачата”
(Виступ команди)
І вед. Чекаємо на виступ команду “Українці”
(Виступ команди)
ІІ вед. Слово журі (виступ журі)
І вед. У сім’ї великій, новій,
Кайдани старі порвавши,
На землі твоїй дніпровій
Вільні стали ми назавше!
ІІ вед. Який потрібно мати
В душі безсмертний цвіт,
Щоб хвилювати людство
І через сотні літ!
І вед. Наступний, 3-ій, конкурс програми – «Шевченкознавство»!
( Учитель проводить вікторину. Кожна правильна відповідь – 1 бал. Всього по 5 запитань кожній команді)
ІІ вед. Твій голос, Тарасе, летить над віками,
І вічний думок твоїх лет.
Ти – вічно з народом, ти – з нами,
Великий народний поет!
І вед. Село на нашій Україні –
Неначе писанка село,
Зеленим гаєм поросло.
Цвітуть сади, біліють хати,
А на горі стоять палати, неначе диво…
ІІ вед. Про таку Україну він мріяв,
Де б веселими люди жили,
Де співали б вони, танцювали,
І щасливими діти росли!
І вед. Наступний, 4-ий, конкурс нашого КВК – «Художній». Кожна команда
повинна представити художній номер: танець, пісню чи інше. Оцінка –
10 балів.
Запрошуємо команду “Кобзарики”
(Виступ команди)
ІІ вед. Запрошуємо до виступу команду “Козачата”
(Виступ команди)
І вед. Слово надається команді “Українці”
(Виступ команди)
ІІ вед. Слово журі (виступ журі)
І вед. Тарас Григорович Шевченко був не лише поетом і письменником, а й
художником. Він закінчив Петербурзьку художню академію з двома
срібними медалями і званням “вільного” художника.
ІІ вед. Тарас малює портрети, картини. Ось погляньте, які чудові картини
залишив нам у спадок Т.Шевченко. (На дошці – картини )
І вед. Як ви зрозуміли, наступний, 5-ий, конкурс “Малюнок” команди
підготували заздалегідь. По три малюнки від команд даються на
розгляд журі після того, як команда прокоментує роботи. Оцінка – 10
балів.
ІІ вед. Коментар від команди “Кобзарики” (Слово команді)
І вед. Коментар від команди “ Козачата” (Слово команді)
ІІ вед. Коментар від команди “Українці” (Слово команді)
І вед. То не хвилі котить вітер,
Не розбурхались моря -
То шумить по всьому світу
Славне ім¢я Кобзаря!
ІІ вед. І останній, 6-ий, конкурс програми – “Театр Шевченка”. Потрібно
драматизувати твір Шевченка або про Шевченка. Оцінка – 10 балів.
І вед. Слово команді “Кобзарики”. (Виступ команди).
ІІ вед. Слово команді “Козачата”. (Виступ команди).
І вед. Слово команді “Українці”. (Виступ команди).
ІІ вед. Слід знати, що Шевченко не лише сумував і скорботно зітхав над
долею рідного краю, він був людиною веселої вдачі, любив
жартувати. Таким і залишився в пам¢яті своїх сучасників.
І вед. Поки журі підраховує бали, послухайте гумореску Дмитра Білоуса про
Т.Шевченка.
Зустріч з паном
Йде якось Тарас Москвою
Погожої днини.
І стрічає на вулиці
Пана з України.
Мав Тарас його уникнуть, -
Стрілися одначе.
- А, здоров, - панок до нього, -
Як живеш, земляче?
А Тарас йому говорить
(Вже й очима стрілись):
- Отож мені жива риба
З яблуками й снилась!
- А хіба що? – пан питає
Земляка-поета.
- Та нічого, але в мене
Є така пркмета:
Коли в сні вночі побачу
Окуня чи щуку,
То вже стріну неодмінно
Вдень якусь тварюку.
ІІ вед. Слово журі (виступ журі). Вручення грамот.
І вед. Допоки сонце світить в небі,
Земля вершить безкрайній путь.
ІІ вед. Шляхи й стежки людські до тебе,
Тарасе наш, не заростуть!
Додаткові матеріали
1. Запитання для команд
1. Коли і де народився Т.Шевченко? (9 березня 1814 року в Моринцях)
2. Як звали подругу дитячих років Шевченка? (Оксана)
3. Скільки років провів Шевченко у засланні? (10 років)
4. Крім поета, письменника, якою професією володів Шевченко? (Художник)
5. Назвіть автора твору про Шевченка “В бур¢янах”. (Степан Васильченко)
6. Назвіть ім¢я дівчини, яким названо один з творів Шевченка? (Катерина)
7. Назвіть хоч один твір Шевченка, що став піснею. (“Реве та стогне Дніпр широкий”, “Думи мої...”, “ Зоре моя вечірняя...”)
8. Продовжіть речення: “Тарас Григорович Шевченко все життя...”
(...боровся за кращу долю народу. Або на розсуд учнів)
9. Зобразити за допомогою міміки та жестів такі рядки:
Схаменіться, будьте люди,
Бо лихо вам буде.
Розкуються незабаром
Заковані люди.
Настане суд, заговорять
І Дніпро, і гори!
10. Уявіть, що ви вишиваєте рушник долі Шевченка чорними та червоними кольорами. Розкрийте символічне значення кольорів.
(Чорний: смерть батьків, побиття панами, заслання, поневіряння;
червоний: спілкування з Оксаною, часи творчості, визволення з кріпацтва)
11. Розкажіть напам¢ять уривок з будь-якого вірша Шевченка.
12. Яку річницю з дня народження Шевченка ми відзначаємо в цьому році?
(200 років)
13. Для спостережливих. Які малюнки Шевченка розміщено в підручнику з
літератури для 5-го класу? (“Автопортрет Шевченка”, “Хата батьків Т.Шевченка в
Кирилівці”, “Селянська родина”)
14. Коли Шевченко вперше відчув ідею творчост? (Коли застав лисянського дяка-маляра за малюванням)
15. Як називали повстанців Коліївщини? (Гайдамаками)
2. Представлення команд
“Кобзарики”
Капітан команди (Ковальова Софія): Наша команда...
Всі: “Кобзарі”
Капітан команди: Наш девіз:
Всі: Ми вчимося, ми читаєм. І чужого навчаємось, свого не цураємось!
Монтаж
1 уч. Ми – команда “Кобзарі”
2 уч. Готувались до зорі.
3 уч. Ми вірші напам¢ять вчили,
4 уч. Грати в КВК хотіли.
5 уч. А тепер ми перед вами
6 уч. Виступаєм кобзарями.
7 уч. І танцюєм, і співаєм!
“Козачата”
Капітан команди (Соломаха Андрій): Наша команда...
Всі: “ Козачата”
Капітан команди: Наш девіз...
Всі: А ми славу козацькую повік не забудем!
Монтаж
1 уч. Ми команда дуже славна,
Кобзаря свого ми славим.
2 уч. Ми вірші його читаєм,
Ми Тараса прославляєм
3 уч. Про Шевченків заповіт
Знає, певно, цілий світ!
4 уч. Кобзареві настанови будем пам¢ятати.
5 уч. І Дніпро, і Україну будем шанувати!
6 уч. А сьогодні перед вами будем виступати
7 уч. Вірші нашого поета напам¢ять читати!
“Українці”
Капітан команди (Літвінова Валерія): Наша команда...
Всі: “ Українці”
Капітан команди: Наш девіз...
Всі: Українському роду нема переводу!
Монтаж
1 уч. Команда наша “Українці” у КВК всіх переможе.
2 уч. Бо кожен з нас Шевченка любить, тож гарно виступити зможе!
3 уч. Ми не забудемо ніколи віршів Великого поета.
4 уч. Бо кожне, сказане ним слово,...
5 уч. Правдиве, вічне і славетне!
6 уч. Ми в школі Кобзаря вивчаєм, тому його життя ми знаєм.
7 уч. А успіхів у КВК усім командам ми бажаєм!
Учитель української мови та літератури Смолінського НВО “Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія – позашкільний навчальний заклад” Маловисківського району Кіровоградської області Петрова Ніна Миколаївна
2013-2014 н.р.
Комментариев нет:
Отправить комментарий