Шевченківський КВК

До 200-річчя з Дня народження Т.Г.Шевченка
Шевченківський КВК
Мета. Розкрити подвиг Шевченка в ім’я народу, розвивати дитячу творчість,
           критичне мислення, виховувати любов до героїв України, до книги,  
          літератури
 Хід заходу
Звучить пісня в запису «Реве та стогне Дніпр широкий»

І вед. Щовесни, коли тануть сніги
          І на рясті просяє веселка,
          Повні сил і живої снаги,
          Ми вшановуєм пам’ять Шевченка.
ІІ вед. Кобзарева струна не вмира!
           В його пісні – розборкані крила:
           Його пісня од схилів Дніпра
           У безсмертя шляхи проложила.    
І вед. Сьогодні свято  - КВК!
          Шевченківські дні у школі.
          Сьогодні  учні із 5-го – А
          Співчувають Тарасовій долі!
ІІ вед. Хоч довелося нелегко йому,
           Поет ішов до загину.
           Лихо ненавидів всяку тюрму,
           Щиро любив Україну!
І вед. Прийми уклін, шановний наш Тарасе!
          Прийшли до тебе правнуки твої –
          Життя нового гордість і окраса,
          Щасливі діти вільної сім’ї!
ІІ вед. Відзначаємо твоє ми двохсотріччя,
           Своїм навчанням славимо ми час.
          Тобі в майбутні з нами йти сторіччя
          І жити вічно, прадіду Тарас!
І вед.  Розпочинаємо Шевченківський КВК.
          (Звучать позивні КВК)
  І-ий конкурс – «Представлення
          команди». Максимальна оцінка – 5 балів.
ІІ вед. Виступи команд оцінюватиме журі у такому складі:
           1. Прудкий А.І., директор центру по роботі з сім¢ями та молоддю;
           2. Михайлюк К.С., працівник центру при селищній раді;
           3. Гросул Тетяна, прем¢єр-міністр ШПР
І вед. Слово надається  команді  “Кобзарики”
                     (Виступ команди)
ІІ вед. Запрошуємо команду “Козачата”
                     (Виступ команди)
І вед. А зараз виступ команди  “Українці”
                     (Виступ команди)
І вед. Тарас Шевченко – великий син українського народу. Його слава ніколи
          не вмре, його твори житимуть вічно.
ІІ вед.Другий конкурс нашого КВК – «Вірш Кобзаря». Оцінка – 10 балів.
І вед. Слово команді “Кобзарики”
                      (Виступ команди)  
ІІ вед. Запрошуємо команду “Козачата”
                                               (Виступ команди)  
І вед.  Чекаємо на виступ команду “Українці”
                                                (Виступ команди)
ІІ вед. Слово журі (виступ журі)
І вед. У сім’ї великій, новій,
           Кайдани старі порвавши,
           На землі твоїй дніпровій
           Вільні стали ми назавше!
ІІ вед. Який потрібно мати
           В душі безсмертний цвіт,
           Щоб хвилювати людство
           І через сотні літ!
І вед. Наступний, 3-ій, конкурс програми – «Шевченкознавство»!
( Учитель проводить вікторину. Кожна правильна відповідь – 1 бал. Всього по 5 запитань кожній команді)
ІІ вед. Твій голос, Тарасе, летить над віками,
            І вічний думок твоїх лет.
            Ти – вічно з народом, ти – з нами,
            Великий народний поет!
І вед. Село на нашій Україні –
          Неначе писанка село,
          Зеленим гаєм поросло.
          Цвітуть сади, біліють хати,
          А на горі стоять палати, неначе диво…
ІІ вед. Про таку Україну він мріяв,
           Де б веселими люди жили,
           Де співали б вони, танцювали,
           І щасливими діти росли!
І вед. Наступний, 4-ий, конкурс нашого КВК – «Художній». Кожна команда
          повинна представити художній номер: танець, пісню чи інше. Оцінка –
         10 балів.
          Запрошуємо команду “Кобзарики”
                    (Виступ команди)
ІІ вед. Запрошуємо до виступу команду “Козачата”
                    (Виступ команди)
І вед. Слово надається команді “Українці”
                    (Виступ команди)
ІІ вед. Слово журі (виступ журі)
І вед.  Тарас Григорович Шевченко був не лише поетом і письменником, а й
            художником. Він закінчив Петербурзьку художню академію з двома
            срібними медалями і званням “вільного” художника.
ІІ вед.  Тарас малює портрети, картини. Ось погляньте, які чудові картини
            залишив нам у спадок Т.Шевченко.  (На дошці – картини )
І вед. Як ви зрозуміли, наступний, 5-ий, конкурс “Малюнок” команди
          підготували заздалегідь. По три малюнки від команд даються на
          розгляд журі після того, як команда прокоментує роботи. Оцінка – 10
         балів.
ІІ вед. Коментар від команди “Кобзарики” (Слово команді)
І вед. Коментар від команди “ Козачата” (Слово команді)
ІІ вед. Коментар від команди “Українці” (Слово команді)
І вед. То не хвилі котить вітер,
          Не розбурхались моря -
          То шумить по всьому світу
          Славне ім¢я Кобзаря!
ІІ вед. І останній, 6-ий, конкурс програми – “Театр Шевченка”. Потрібно
          драматизувати твір Шевченка або про Шевченка. Оцінка – 10 балів.
І вед. Слово команді “Кобзарики”. (Виступ команди).
ІІ вед. Слово команді “Козачата”. (Виступ команди).
І вед. Слово команді “Українці”. (Виступ команди).
ІІ вед. Слід знати, що Шевченко не лише сумував і скорботно зітхав над
            долею рідного краю, він був людиною веселої вдачі, любив
           жартувати. Таким і залишився в пам¢яті своїх сучасників.
І вед. Поки журі підраховує бали, послухайте гумореску Дмитра Білоуса про
          Т.Шевченка.
                        Зустріч з паном
             Йде якось Тарас Москвою
             Погожої днини.
             І стрічає на вулиці
             Пана з України.
             Мав Тарас його уникнуть, -
             Стрілися одначе.
-         А, здоров, - панок до нього, -
Як живеш, земляче?
А Тарас йому говорить
(Вже й очима стрілись):
-         Отож мені жива риба
З яблуками й снилась!
-         А хіба що? – пан питає
Земляка-поета.
-         Та нічого, але в мене
Є така пркмета:
Коли в сні вночі побачу
Окуня чи щуку,
То вже стріну неодмінно
Вдень якусь тварюку.
ІІ вед. Слово журі (виступ журі). Вручення грамот.
І вед. Допоки сонце світить в небі,
          Земля вершить безкрайній путь.
ІІ вед. Шляхи й стежки людські до тебе,
           Тарасе наш, не заростуть!





Додаткові матеріали

1. Запитання для команд

1.     Коли і де народився Т.Шевченко? (9 березня 1814 року в Моринцях)
2.     Як звали подругу дитячих років Шевченка? (Оксана)
3.     Скільки років провів Шевченко у засланні? (10 років)
4.     Крім поета, письменника, якою професією володів Шевченко? (Художник)
5.     Назвіть автора твору про Шевченка “В бур¢янах”. (Степан Васильченко)
6.     Назвіть ім¢я дівчини, яким названо один з творів Шевченка? (Катерина)
7.     Назвіть хоч один твір Шевченка, що став піснею. (“Реве та стогне Дніпр широкий”, “Думи мої...”, “ Зоре моя вечірняя...”)
8.     Продовжіть речення: “Тарас Григорович Шевченко все життя...”
(...боровся за кращу долю народу. Або на розсуд учнів)
9.     Зобразити за допомогою міміки та жестів такі рядки:
Схаменіться, будьте люди,
Бо лихо вам буде.
Розкуються незабаром
Заковані люди.
Настане суд, заговорять
І Дніпро, і гори!
10. Уявіть, що ви вишиваєте рушник долі Шевченка чорними та червоними кольорами. Розкрийте символічне значення кольорів.
(Чорний: смерть батьків, побиття панами, заслання, поневіряння;
червоний: спілкування з Оксаною, часи творчості, визволення з кріпацтва)
11. Розкажіть напам¢ять уривок з будь-якого вірша Шевченка.
12. Яку річницю з дня народження Шевченка ми відзначаємо в цьому році?
(200 років)
13. Для спостережливих. Які малюнки Шевченка розміщено в підручнику з
літератури для 5-го класу? (“Автопортрет Шевченка”, “Хата батьків Т.Шевченка в  
     Кирилівці”, “Селянська родина”)
14. Коли Шевченко вперше відчув ідею творчост? (Коли застав лисянського дяка-маляра за малюванням)
15. Як називали повстанців Коліївщини? (Гайдамаками)

               

                     




2. Представлення команд
“Кобзарики”
Капітан команди (Ковальова Софія): Наша команда...
Всі: “Кобзарі”
Капітан команди: Наш девіз:
Всі: Ми вчимося, ми читаєм. І чужого навчаємось, свого не цураємось!
                                     Монтаж
1 уч. Ми – команда “Кобзарі”
2 уч. Готувались до зорі.
3 уч. Ми вірші напам¢ять вчили,
4 уч. Грати в КВК хотіли.
5 уч. А тепер ми перед вами
6 уч. Виступаєм кобзарями.
7 уч. І танцюєм, і співаєм!
                     
                                                 “Козачата”
Капітан команди (Соломаха Андрій): Наша команда...
Всі: “ Козачата”
Капітан команди: Наш девіз...
Всі:  А ми славу козацькую повік не забудем!
                                     Монтаж
     1 уч. Ми команда дуже славна,
              Кобзаря свого ми славим.
     2 уч. Ми вірші його читаєм,
             Ми Тараса прославляєм
     3 уч. Про Шевченків заповіт
              Знає, певно, цілий світ!
     4 уч. Кобзареві настанови будем пам¢ятати.
     5 уч. І Дніпро, і Україну будем шанувати!
     6 уч. А сьогодні перед вами будем виступати
     7 уч.  Вірші нашого поета напам¢ять читати!
                                                       “Українці”  
Капітан команди (Літвінова Валерія): Наша команда...
Всі: “ Українці”
Капітан команди: Наш девіз...
Всі:  Українському роду нема переводу!
                                    Монтаж
     1 уч. Команда наша “Українці” у КВК всіх переможе.
     2 уч. Бо кожен з нас Шевченка любить, тож гарно виступити зможе!
     3 уч. Ми не забудемо ніколи віршів Великого поета.
     4 уч. Бо кожне, сказане ним слово,...
     5 уч. Правдиве, вічне і славетне!
     6 уч. Ми в школі Кобзаря вивчаєм, тому його життя ми знаєм.
     7 уч. А успіхів у КВК усім командам ми бажаєм!










Учитель української мови та літератури Смолінського НВО “Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія – позашкільний навчальний заклад” Маловисківського району Кіровоградської області Петрова Ніна Миколаївна


2013-2014 н.р.

Комментариев нет:

Отправить комментарий