Портфоліо з теми
«Патріотичні мотиви творів Т.Шевченка «Думка» та «Іван Підкова»
№
|
Розділ
|
Опис
|
1
|
Предмет
|
Українська
література
|
2
|
Назва
навчальної теми (за програмою)
|
Т.Шевченко «Думка» («Тече вода в синє море…»), «Іван
Підкова»
|
3
|
Кількість
годин
|
3 години
|
4
|
Державні
вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів (відповідно до програми)
|
Учень/учениця:
знає і розповідає основні відомості про життя Т. Шевченка в
Санкт-Петербурзі;
знає зміст творів, виразно й осмислено читає їх;
уміє визначати провідний мотив вірша «Думка», пояснювати роль художніх засобів;
розкриває історичну основу поеми «Іван Підкова», риси й поведінку
козацьких ватажків, їхні стосунки з підлеглими;
пояснює особливості художніх засобіву зображенні штормового
моря, бою.
Вивчає напам'ять: вірш «Думка».
Усвідомлення того, що героїзм і мужність – ознаки
лицарських чеснот українських козаків, заповідані як духовний спадок
нащадкам. Осмислення духовного зв'язку з історичним минулим рідного народу.
|
5
|
Основні та другорядні навчальні предмети
|
Міжпредметні зв’язки: історія, фольклор (народні пісні)
|
6
|
Вік учнів,
клас
|
12 років, 6 клас
|
7
|
Стислий опис
проекту (етапи вивчення теми відповідно до кількості навчальних годин та
програми)
|
Навчальний
проект з теми «Патріотичні мотиви творів Т.Шевченка «Думка» та «Іван Підкова»для
6
класу за програмою української літератури 2013 року. Учні знайомляться з періодом життя Т.Шевченка в Санкт-Петербурзі, його
творами, опрацьовують ідейно-художній зміст творів, визначають його тему та ідею,
характеризують образи;
розкривають патріотизм творів. Визначають історичну основу поеми «Іван
Підкова». Висловлюють своє ставлення до подій творів, оцінюють поведінку героїв. Розмірковують над тим, що героїзм і мужність – ознаки лицарських чеснот українських
козаків, заповідані як духовний спадок нащадкам.
|
8
|
План вивчення
теми (теми уроків)
|
Теми уроків (3)
1. Т. Шевченко.
«Думка». Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі.
2. Історична основа
поеми «Іван Підкова». Патріотичні мотиви, героїчний пафос твору, зображення в
ньому історичного минулого.
3. Художні особливості твору. Специфіка ліричних і
ліро-епічних творів.
|
9
|
Ключове
запитання
|
-
Чи впливають події в країні на осмислення
людиною свого місця в житті?
|
Тематичні
запитання
|
-
Як людина повинна ставитися до подій в
країні?
-
Чи може людина знаходитись осторонь подій?
-
Чи
болять людині поразки народу у визвольних змаганнях?
-
Що таке
патріотизм? (любов до Батьківщини)
-
Розкрийте
ставлення патріота до свого народу. (Патріот живе у єдності зі своїм народом,
він живе своїм народом, адже життя народу стає його життям).
|
|
Змістові запитання
|
-
Який
період життя народу відображено у творах Т. Шевченка «Думка» та «Іван Підкова»?
-
Що
шукає козак?
-
Як
зрозуміти значення слова доля?
-
Поясніть
рядок з поезії: «Пішов козак світ за очі».
-
Яке
життя пророкує думка козакові на чужині?
-
Яку
долю хотів зустріти козак?
-
Як
зрозуміти останні рядки твору?
-
Чому
для нас рідний край – наймиліший?
-
За яких
обставин людина покидає рідний край?
-
Від
чого залежить те, про що думає людина?
-
Визначіть
тему і основну думку вірша.
-
До
якого періоду творчості належить твір «Іван Підкова»?
-
Зі
скількох частин складається твір «Іван Підкова»?
-
Що ви
знаєте про Івана Підкову?
-
Про яку
бувальщину згадується у творі?
-
Що
свідчить про велику кількість козацьких могил?
-
Про яке
цікаве минуле розповів дід онуку?
-
Яке
значення у творі має опис бурхливого моря? Усно опишіть його.
-
Як
козаки поставилися до морської негоди?
-
Як це
характеризує козаків?
-
З чим
звернувся отаман до козаків? (Зачитати).
-
Чи
підтримали запорожці свого ватажка?
-
Якою
людиною був Іван Підкова?
-
Яке
значення має образ Івана Підкови для нас, сучасників?
-
Чи
можна назвати його патріотом?
-
Чим
поема актуальна сьогодні?
-
Яка
головна думка твору?
|
|
10
|
Діяльність
учнів та вчителя
|
Перший
тиждень.
На першому
уроці оголошую тему проекту «Патріотичні мотиви творів Т.Шевченка «Думка» та «Іван Підкова». Демонструю
презентацію з даної теми, проводжу анкетування, а також роздаю пам'ятки «Метод проектів»
для опрацювання учнями та їх батьками вдома. Даю завдання
прочитати відомості з підручника та інших джерел про
Тараса Шевченка, твір «Іван Підкова», вивчити напам'ять вірш «Думка». В позаурочний час аналізую заповнені анкети,
на основі яких об’єдную учнів у групи за рівнем обізнаності з теми.
На другому
уроці роздаю завдання для кожної групи, пояснюю інструкцію "Як працювати в групі". Перевіряю обізнаність учнів з теми, пропоную список літератури, яка допоможе учням підготувати завдання.
Другий
тиждень.
На третьому уроці перевіряю, як учні
працюють над запропонованими завданнями (
читають текст, вчать вірші, збирають
інформацію, аналізують та узагальнюють).В позаурочний час контролюю їхню
роботу, проводячи консультації.
На четвертому
уроці обговорюємо, у якій формі учні будуть звітувати про виконану роботу.
Також знайомлю дітей з критеріями оцінювання їхньої роботи ( презентації, роботи в групі).
Третій
тиждень.
До п’ятого
уроку учні упорядковують матеріал, розподіляють ролі для представлення та
захисту проекту.
На останньому
уроці учні представляють результати
своєї діяльності: презентації, схеми, малюнки, твори.
|
10
|
Результат
роботи (вид)
|
|
11
|
Список
літератури
|
1.
О. Бабишкін. Шевченкова слава. – К., 1989
2. В.
Смілявська. Святим огненним словом. – К., 1990
3.
Степанишин Б. І. Викладання української літератури в школі.
4. Дудіна Т.К., Панченков А.О. Українська література, 6 клас – К.: «А.С.К.»,
2006
5.Коваленко Л.Т. Українська література, 6 клас – Освіта,
2014
|
12
|
Оцінювання
роботи (проекту)
|
З метою визначення обізнаності
учнів з теми «Патріотичні мотиви творів Т.Шевченка «Думка» та «Іван Підкова» пропоную
виконати тестові завдання та заповнити
З-Х-Д- схему.
Впродовж роботи над проектом проводжу консультації з тих питань, які не зрозумілі учням. На останньому уроці
учні презентують свою роботу. З метою вивчення рівня засвоєння знань пропоную
учням тестові завдання та заповнення З-Х-Д- схеми. Оголошую результати
проекту.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий