Майстер-клас


Майстер – клас з української літератури  
Наша освітня система зорієнтована на формування творчої особистості, забезпечення високог
рівня творчого мислення, самоствердження, саморозкриття природних інтелектуальних і творчих задатків. Завдання вчителя – пробудити інтелект і творчі можливості в учнів, спрямувати їх на заняття науково-дослідницькою діяльністю.
Тема. До Василя Симоненка за наукою любові
Мета: дослідити тему кохання у творчості поета;виявляти особисту позицію до обговорюваного питання;розвивати творче мислення, уяву;виховувати любов до творчості поета
Форми роботи уроку
1.     З метою актуалізації знань учнів використовую «пояснювальний сенкан»
Наводжу приклад:
1. Василь Симоненко
2. Молодий, талановитий
3. Роздумує, аналізує, пророкує
4. «Його устами нація говорить»
5. Спалах
Пояснення: молодий (залишився вічно молодим),талановитий (афоризми: «Ти знаєш, що ти людина», «Можна все на світі вибирати…»),роздумує (роздумує над долею України, заставляє мислити читача), аналізує («Жити спішити треба», «Кохати спішити треба»),пророкує (передбачив свою смерть), «Його устами нація говорить» (виходець з народу, пише про таких же людей), спалах(його творчість – це спалах талановитої зірки, яка вказує шлях народу до майбутнього).
2.     Слово вчителя про кохання (слово повинне бути емоційним, «звабливим», повинне зацікавити учнів чимось незвіданим, прекрасним)
Наприклад. Розмова наша сьогодні піде про почуття, про яке здебільшого мовчать, а коли говорять, то напівголосно. На світі не знайдеться людини, яка була б байдужою до нього, яка не переживала його солодких мук і гірких радостей. Отже, поговоримо про кохання. Як ви гадаєте, чи треба вчитися кохати? Скажете, немає в цьому порадників. Але, переживаючи будні і свята, сум і радість, ми подумки звертаємося до тих, хто дає зразок величі цього почуття. Звернімося до Симоненка – він допоможе нам розібратися у власних душах.

3.     Результати попереднього анкетування
Кохання - це
Не помічати недоліків
Приємно спілкуватися з іншою людиною
Почуття, що не можна передати словами
Енергетика
Не можеш жити без когось
Коли серце от-от вискочить
Прекрасне почуття
Це не можна виразити словом:
Все співає у тобі, дзвенить.
Серце то тріпоче, то стихає,
В голові гуде:
Любить, любить!
Я не знаю

4.     Творча майстерня.  Завдання: дослідити тему кохання у ліриці Симоненка. Дати відповідь на запитання: «Що таке кохання?» Створення   ментальної карти «Що таке кохання» за інтимною лірикою В.Симоненка.
 Пам'ятка «Як створити ментальну карту?»

5.     Робота в групах. Робота з текстами віршів за планом:               
                                «Вона прийшла» (1 група)
1.     Відеопрезентація з виразним читанням
2.     Аналіз твору(повтори, епітети)
3.     Символи, пов'язані з коханням( рожева мрія, вона заквітчана)   
          «Вітер пісню співав стоголосу» (2 група)
1.     Відеопрезентація з виразним читанням
2.     Аналіз твору (звернути увагу на персоніфіковані образи, символи кохання – пісня, зітхання, безсонниця)
«Люсі» (3 група)
1.     Відеопрезентація з виразним читанням
2.     Аналіз твору (звернути увагу на слова-символи: марні суперечки, поцілунки)
        «Є в коханні і будні, і свята»(4 група)
1.     Відеопрезентація з виразним читанням
2.     Аналіз твору(звернути увагу на символи кохання, антоніми: будні і свята, радість і жаль, сум і печаль, образи, сонце)
                                              «Ну скажи, хіба не фантастично…»
1.     Відеопрезентація з виразним читанням      
2.     Аналіз вірша(образи «Я» і «Ти») 
6.     Групи презентують роботу. Демонстрація ментальних карт. Зображення зразка.
7.     Підсумок
Отже, для поета це не просто почуття, що облагороджує душу, а основа повнокровного змістовного життя, досконале єднання душ, взаєморозуміння та взаємозбагачення. Щиро вірю, що Симоненкова наука вам допоможе у житті. А слова Ліни Костенко, з якою ми познайомимося пізніше, переконають у тому, що справжнє кохання неодмінно прийде, тільки пам'ятайте: всьому свій час.
               На все є час – на милу недосвідченість
               І переконання у власній правоті,
               І на любов, що благодатна, вічна,
               Буває раз і тільки раз в житті. 



Комментариев нет:

Отправить комментарий